تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مدرسه نیوز

مدرسه نیوز

خوب نیوز

 

 

بهترین روش کاشت سبزیجات در منزل + مراحل کاشت



برای خوردن سبزیجات سالم و زنده می توان در منزل سبزی کاشت و در باغچه یا گلدان سبزی کشت کرد تا بهترین نوع سبزیجات را برای خانواده خود تولید کند. برای کاشت سبزیجات در منزل در این مقاله کارمادیو سعی داریم مراحل پرورش سبزیجات، خوراکی ترین گونه ها، نکاتی برای پرورش سبزیجات، بهترین زمان پرورش این نوع سبزی و ... را به شما بگوییم.

سطوح کشت سبزیجات در خانه

در مطالب خواندنی زیر با نحوه پرورش انواع سبزیجات در خانه آشنا خواهیم شد

کاشت جعفری در منزل

برای کاشت جعفری باید بذرها را حدود 12 ساعت در آب خیس کرد و روی الک گذاشت تا کاملا خشک شود. در مرحله بعد باید خاک گلدان یا باغچه را آبیاری کرد و بذرها را در فاصله 10 تا 15 سانتی متری از یکدیگر کاشت. در این مخلوط باید سوراخ هایی به عمق 6 تا 8 میلی متر روی خاک ایجاد کرد و سپس بذرها را گذاشت. کاشت در نور کم برای رشد جعفری ضروری است.

پرورش شاهی در خانه

یکی از محبوب ترین سبزیجاتی که می توان در خانه پرورش داد، شاهی است. برای کاشت این سبزی باید آن را به مدت 24 ساعت در آب خیس کرد تا لایه بالایی آن ضعیف شده و رشد کند.

مرحله بعدی این است که خاک گلدان یا باغچه را با مخلوط کوکوپیت و کشک پر کنید و دانه های شاهی را به فاصله پنج دهم اینچ از هم بکارید. سپس روی بذرها را با کمی خاک بپوشانید و شروع به آبیاری کنید. مرطوب نگه داشتن خاک همیشه تا زمان جوانه زدن بذر شاهی مهم است.

مرزه را در خانه بکارید

برای کاشت سبزیجات خوش طعم، یک حفره 5 سانتی متری در خاک حفر کنید، دانه های معطر را به فاصله 5 تا 10 سانتی متر از هم بکارید، سپس سوراخ ها را با خاک بپوشانید و در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

پرورش ترخون در خانه

پس از اتمام آبیاری خاک باغچه، می توانید سوراخی به عمق 5 تا 8 سانتی متر ایجاد کنید و ساقه های ترخون سبز را در آنجا قرار دهید، سپس اطراف آن را خاک بریزید و به آرامی فشار دهید تا ساقه ها حرکت نکنند و از آنها مراقبت کنید. مراقب باشید مدتی از برداشت ترخون گذشته است.

ریحان را در خانه بکارید

ریحان یکی از محبوب ترین انواع سبزیجات خوراکی است که می توانید آن را در خانه پرورش دهید. فقط دانه های مرغوب تهیه کنید و در آب قرار دهید تا پف کنند، بعد از 24 ساعت این دانه ها را در پارچه ای قرار دهید و صبر کنید. تا کاملا خشک شود

سپس این بذرها را در مخلوطی از خاک باغچه و خاک برگ به عمق یک سانتی متر و به فاصله 15 سانتی متر از هم بکارید. لازم است دو تا چهار بار در روز آب بریزید و رطوبت را دائماً حفظ کنید.

بهترین زمان برای کاشت سبزیجات است

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام پرورش سبزیجات در خانه در نظر بگیرید این است که باید بدانید سبزی مورد نظرتان می تواند با فصل گرما سازگار شود یا خیر.

کاشت سبزیجات در فصل بهار

از آنجایی که سبزیجات خوراکی در فصل سرد بهترین رشد را دارند، بهترین فصل برای کاشت آنها بهار یا پاییز است، اما این بستگی به آب و هوای منطقه ای دارد که در آن زندگی می کنید. محصول سبزی در بهار به دلیل آب و هوای مساعد بیشتر از سایر فصول رشد می کند و سبزیجات از سرمازدگی یا گرمازدگی در امان هستند.

سبزیجاتی بکارید تا در زمستان مصرف کنید

اگر می خواهید در فصل زمستان سبزی های خوراکی بکارید، از روش کاشت، یعنی. بذرها را در گلدان کوچکی در سینی بذر بکارید و در اوایل بهار صبر کنید تا جوانه بزنند و از روش کاشت استفاده کنید. حداکثر نور در این فصل

یکی دیگر از مواردی که در کاشت سبزی در فصل زمستان باید به آن توجه کرد، نوع سبزی است، به عنوان مثال شوید، نعناع، ​​تربچه، جعفری، گشنیز و پیازچه سبزیجاتی هستند که در فصل زمستان رشد بهتری نسبت به سایر سبزی ها دارند.

نکاتی برای کاشت سبزیجات در آپارتمان

در زیر نکاتی برای پرورش سبزیجات در خانه و آپارتمان آورده شده است.

کاشت سبزیجات در گلدان

برای کاشت سبزی در گلدان ابتدا گلدان مناسب با نوع سبزی مورد نظر خود را انتخاب کنید، این گلدان را پر از خاک کنید و محلول قارچ کش بپاشید و بذرهای دلخواه خود را بکارید و سپس مراقبت های لازم را برای جمع آوری معطر و معطر انجام دهید. سبزیجات خوشمزه

کاشت سبزیجات برای خوردن در بالکن بهترین سبزیجات برای کاشت در بالکن ریحان، آویشن و جعفری هستند زیرا این گیاهان در برابر اختلاف دما بسیار مقاوم هستند.

کاشت سبزیجات در باغ سبزی

هر یک از سبزیجات را می توان در باغچه خانه کاشت، فقط باید به درستی از آن مراقبت کرد و شرایط را برای رشد آن فراهم کرد. برای کاشت بذرهای سبزی در باغ، لازم است این بذرها در جایی کاشته شوند که بیشترین نور را دریافت می کنند.

نتیجه

در این مقاله کارمادیو مراحل کاشت انواع سبزیجات خوراکی در منزل را بیان کرده ایم و بهترین زمان برداشت این سبزی ها را نیز پیشنهاد کرده ایم و در نهایت نکاتی را برای کاشت سبزیجات خوراکی در آپارتمان بررسی کرده ایم.

 




برچسب ها : ,
يکشنبه 23 مهر 1402 |
 


 

مطالب اخير

آشنایی کامل با پیانو و انواع آن

اتاق خواب برای یک نوجوان چیزی بیش از یک مکان برای خوابیدن است

هدایای خلاقانه و فانتزی برای حیوانات خانگی: چگونه به دوستان چهار پای خود لطف کنید؟

اسپری تاخیری چند ساعت موثر است؟

نقش تولید محتوا در رشد کانال ایتا

آهنگ گرشا رضایی به نام «منم مثل توبه تنهاشدن عادت ندارم»

پمپ کارواش چیست؟

نکات مهم در مورد پمپ برتولینی

برای افتتاح آرایشگاه زنانه چه شرایطی وجود دارد؟

علل زگیل تناسلی در زنان

آهنگ جدید حامیم به نام «این همه آدم چرا قلبمو باید به تو میدادم»

دائمی ترین روش چاق شدن صورت

همه چیز در مورد ربات جاروبرقی

آموزش پاکسازی پوست

اینورتر سه فاز iMASTER مدل C1-220-HF

بزرگترین ارائه دهنده خدمات خواب در تهران و ایران کدام است؟

آهنگ جدید حمید هیراد به نام «دوست دارم»

قیمت پرینترهای خانگی موجود

15 گام مهم برای افزایش امنیت خانه

روانشناسی وابستگی: شناخت و درمان

 

آرشيو مطالب

1403

1402

 
 
 

آمار

تعداد آنلاین : 1
بازدید امروز : 568
بازدید دیروز : 861
هفته گذشته : 5391
ماه گذشته : 5391
سال گذشته : 72917
بازدید کل : 249876
تعداد پست ها : 92
تعداد نظرات : 0

امکانات جانبی

RSS 2.0