تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مدرسه نیوز

مدرسه نیوز

خوب نیوز

 

 

15 گام مهم برای افزایش امنیت خانه



یکی از مسائل مهمی که به طور کلی نیاز به توجه ویژه دارد امنیت است. امنیت از دو جهت بسیار مهم است. ثبات روانی، زندگی و ثبات مالی. اگرچه وظیفه اصلی دستگاه های دولتی تامین امنیت جانی و مالی جامعه است اما به این معنا نیست که به دنبال تثبیت خود نباشیم. افزایش امنیت خانه یکی از مهم ترین مسائلی است که بیش از هر چیز دیگری دغدغه مالکان خانه ها است و صاحبان خانه باید برای جلوگیری از آسیب به منازل و تجاوز به حریم خصوصی اقدامات لازم را انجام دهند. استفاده از سیستم ضد سرقت، تعویض قفل و بهبود پنجره ها از جمله کارهایی است که می توانید برای افزایش امنیت خانه خود انجام دهید. در ادامه با مجله پارت نیوز همراه باشید.

امنیت منازل در حال حاضر به دلیل افزایش تعداد دزدی های خانه مورد تقاضای زیادی است. چندین فاکتور امنیتی خانه وجود دارد که می تواند به طور قابل توجهی خطر شکستن خانه شما را کاهش دهد. با این حال، اگر کمی منطقی فکر کنیم، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

آمارها نشان می دهد که بیشتر سرقت ها در طول روز انجام می شود. چون امروزه می بینیم که هم زن و هم مرد کار می کنند. بنابراین، اگر امنیت خانه پایین باشد، سارقان در طول روز فرصت بیشتری برای ورود به خانه دارند.

برای جلوگیری از نفوذ و مبارزه با نفوذ، نیازی به حفر چاله یا انجام کارهای دیگری که توجه را در اطراف خانه جلب می کند، ندارید. در زیر با 15 گام مهم برای جلوگیری از سرقت و ایجاد امنیت خانه آشنا خواهید شد.

1- ایمن سازی ورودی های خانه اولین قدم برای افزایش امنیت خانه است

اولین چیزی که برای امنیت خانه به ذهن می رسد استفاده از درب های ایمن است. طبق بررسی ها 40 درصد سارقان بدون تلاش زیاد وارد خانه می شوند. بنابراین تا حد امکان از درب های ضد سرقت در ورودی منزل خود استفاده کنید.

همچنین زمانی که قصد خروج از منزل را دارید، حتماً منافذ و لولاهای در را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل در قفل درب، اقدامات لازم را برای رفع آن در اسرع وقت انجام دهید.

یکی دیگر از اقداماتی که باید برای امنیت درب در نظر گرفت، اطمینان از توجه به درب و زنجیر آن است. جدای از آن، هنگام خرید درب منزل، جدا از زیبایی آن، به متریال و ایمنی آن نیز توجه کنید.

2- نقش پنجره ها را در افزایش امنیت خانه دست کم نگیرید

بعد از در که ورودی خانه است، پنجره دومین محل ورود به خانه است.

اکنون که پنجره های بزرگ در ساخت و ساز پذیرفته شده اند، این موضوع مطرح است. بنابراین بست و بست پنجره ها را مرتب چک کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

به خصوص شیشه های عقب و آنهایی که به دید همسایگان باز نیستند، امنیت اکثر خانه ها را به خطر می اندازند و گزینه خوبی برای نفوذ هستند، پس از آنها غافل نشوید. برای پنجره ها می توانید از توری فلزی استفاده کنید

3- افزایش امنیت منزل و سیستم های ضد سرقت

یکی از رایج ترین و مفیدترین کارهایی که می توان برای افزایش امنیت خانه انجام داد، استفاده از سیستم های امنیتی و دزدگیر است. هنگامی که فعال می شود، این سیستم ها ورود را کنترل کرده و هویت صاحب خانه را با نیاز به رمز عبور یا ابزارهای دیگر تأیید می کنند.

مزیت دیگر این سیستم های امنیتی خانه این است که می توانند آتش را تشخیص داده و به شما هشدار دهند. حتی می توانید وضعیت خانه را در هر زمان با استفاده از برنامه های کنترل از راه دور قابل نصب بر روی تلفن همراه یا رایانه بررسی کنید.

سیستم های ضد سرقت معمولاً از سنسورها، دوربین ها و غیره تشکیل شده اند. و با مکانیزم های کاملا هوشمند تا حد زیادی از نفوذ جلوگیری کنید. سارقان اغلب با چنین سیستمی خطر ورود به خانه ها را ندارند.

4- لکه های سیاه و کور اطراف حیاط، تهدیدی برای امنیت خانه است

برای جلوگیری از ورود سارقان در شب، می توانید روشنایی خوبی در اطراف خانه خود داشته باشید. زیرا دزدها در تاریکی راحت تر حرکت خواهند کرد.

از چراغ های تایمر یا چراغ های حسگر حرکتی استفاده کنید که با ورود شخصی روشن می شوند.

این چراغ ها را بالای ورودی و اطراف خانه قرار دهید.

5- امنیت خانه را با کلیدهای یدکی ارتقا دهید

یکی از آن مشاغلی که تقریباً همیشه انجام آن غیرممکن است. بدون کلید اصلی پشت در نمانید. اما همانطور که می‌دانید، این کار را با آسان‌تر کردن نفوذ سارقان و به خطر انداختن امنیت خانه‌تان انجام می‌دهید.

اگر مناسب تر به نظر می رسد، می توانید کلیدهای یدکی را به دست همسایگان و افراد مورد اعتماد خود که در اطراف خانه شما زندگی می کنند بسپارید.

6- افزایش امنیت منزل و شناسایی همسایگان

همسایه ها نقش بسیار مهمی در ارتقای امنیت خانه شما دارند. سعی کنید تا حد امکان آنها را بشناسید و از تعامل با افراد مشکوک یا اعتماد بی مورد به آنها خودداری کنید. همسایه ها معمولاً کسانی هستند که خیلی راحت تر از دیگران می توانند اعتماد شما را جلب کنند و همه راه ها را می دانند که به نوعی وارد خانه شوند. آنها به راحتی می توانند اشیای با ارزش شما را پیدا کنند.

7- وسایل را در خانه رها نکنید

برای امنیت خانه و جلوگیری از سرقت باید تا حد امکان از پرده استفاده کنید تا وسایل خانه از بیرون کمتر دیده شوند. زیرا دزدها وسوسه می شوند که اشیای قیمتی را در داخل خانه ببینند

طراحی دکوراسیون را به گونه ای انجام دهید که حتی اگر مجبور به باز کردن پرده ها هستید، چیزهای مهم از بیرون زیاد جذب نشوند.

وسایلی مانند دوچرخه و اسکوتر را در حیاط نگذارید یا اگر مجبور هستید، مطمئن شوید که آنها را به درستی قفل کرده اید. وجود این وسایل به سارقان امکان فرار می دهد.
 

یک مکان مناسب در اطراف خانه مکانی برای مخفی شدن سارقان و تهدید امنیت خانه خواهد بود.

اگر در اطراف خانه درختانی وجود دارد، آنها را به موقع کوتاه کنید تا برگ های آنها مانع دید شما نشود.

9- افزایش امنیت منزل و سفر

تعداد سرقت ها معمولا در سفرها و جشن های نوروزی بیشتر می شود. اگر قصد سفر دارید یا بنا به دلایلی از خانه دور هستید، مکان مناسبی برای دانستن رفتنتان نیست!

در چنین مواقعی به آشنایان مورد اعتماد خود اطلاع دهید و از آنها بخواهید حداقل روزی یک بار به خانه شما سر بزنند.

از گذاشتن پیام در مورد سفر خود در منشی تلفن خودداری کنید.

تمام آمادگی های خود را برای سفر از قبل انجام دهید. سعی کنید وسایل مورد نیاز خود را به ماشین خود در پارکینگ منتقل کنید.

از حمل کیف های بزرگ که جلب توجه می کند خودداری کنید.

رعایت اصول ایمنی اجتماعی  بیش از هر زمان دیگری مهم است. این موارد ممکن است بی اهمیت به نظر برسند، اما تهدیدی جدی برای امنیت خانه هستند.

10- اشیای قیمتی را ایمن نگه دارید

یکی دیگر از اقدامات احتیاطی مهم برای جلوگیری از سرقت منزل و افزایش امنیت منزل این است که اسناد و اشیاء با ارزش مهم را دور از دسترس یا حتی در صورت امکان در منزل نگهداری کنید.

فراموش نکنید که اگر این وسایل را در خانه نگه دارید، یک گاوصندوق در نظر بگیرید. مدل هایی که روی دیوار تعبیه شده اند از امنیت بیشتری برخوردار هستند، اما اگر نمی توانید آن را نصب کنید، استفاده از مدل های دیگر واقعاً از وسایل با ارزش شما در برابر سرقت محافظت می کند.

فهرستی از اشیاء با ارزش خود تهیه کنید و از عتیقه جات عکس بگیرید تا در صورت سرقت به راحتی شناسایی و به پلیس گزارش شود.

11. دزدها را با سکو مسخره کنید

وقتی از خانه بیرون می روید، می توانید با صحنه سازی وانمود کنید که شخصی در خانه است. مثلاً با روشن کردن تلویزیون یا لامپ، این توهم را ایجاد کنید که در خانه هستید.

اگر نمی توانید یک سیستم امنیتی نصب کنید، با گذاشتن برچسب های جعلی بر روی این سیستم ها، این توهم را ایجاد کنید که خانه خود را به سیستم سرقت وصل می کنید تا در معرض دید قرار گیرند.

12- افزایش امنیت منزل و تعویض قفل

اگر مستاجر هستید و دائماً اثاثیه منزل را به خانه‌های جدید جابه‌جا می‌کنید، قبل از هر فعالیتی حتماً قفل‌ها را با اجازه صاحب ملک عوض کنید. زیرا ممکن است کسانی که قبل از شما در آنجا زندگی می کردند، کلیدهای یدکی و کلیدهای اضافی برای خود ساخته باشند یا کلیدها را به افراد دیگر داده باشند.

بنابراین، عقل سلیم حکم می کند که قفل ها را برای محافظت از خانه خود تغییر دهید. ممکن است هزینه کمی داشته باشد، اما اقلام داخلی ارزش بیشتری از برخی قفل ها دارند.

13- امنیت سرایدار خانه و آپارتمان را افزایش دهید

اگر در مجتمع های آپارتمانی زندگی می کنید، می توانید از نگهبانان آن مجتمع ها بخواهید که در غیاب شما مراقب حرکات مشکوک باشند. همچنین از بازکردن درب ورودی برای افرادی که در سایر طبقات و واحدهای ساختمان کار می کنند خودداری کنید.

14- قفل كردن ماشين در پاركينگ

یکی از مهمترین نکات قفل کردن خودرو در حیاط یا پارکینگ و استفاده از فرمان و قفل پدال برای امنیت بیشتر است.

دلیل اهمیت این موضوع این است که اگر سارقان بتوانند به ماشین شما دسترسی پیدا کنند، نه تنها ماشین شما را می دزدند، بلکه از آن برای سرقت اقلام بیشتری از خانه شما استفاده می کنند.

15- تا حد امکان از ورود اتباع خارجی به خانه خودداری کنید

راه دیگری که سارقان و حتی مجرمان خطرناک وارد خانه می شوند این است که وانمود کنند که مسئول لوله کشی و برق هستند و به نوعی وارد خانه می شوند.

اگر فرزندان خردسالی در خانه دارید، به آنها بیاموزید تا زمانی که به طور کامل شناسایی یا تایید نشده اند، درب ورودی را باز نکنند.

از ورود افراد با هر عنوان دیگری مانند طالع بینی، گدا و غیره جلوگیری کنید.

 




برچسب ها : ,
يکشنبه 28 آبان 1402 |
 


 

مطالب اخير

آشنایی کامل با پیانو و انواع آن

اتاق خواب برای یک نوجوان چیزی بیش از یک مکان برای خوابیدن است

هدایای خلاقانه و فانتزی برای حیوانات خانگی: چگونه به دوستان چهار پای خود لطف کنید؟

اسپری تاخیری چند ساعت موثر است؟

نقش تولید محتوا در رشد کانال ایتا

آهنگ گرشا رضایی به نام «منم مثل توبه تنهاشدن عادت ندارم»

پمپ کارواش چیست؟

نکات مهم در مورد پمپ برتولینی

برای افتتاح آرایشگاه زنانه چه شرایطی وجود دارد؟

علل زگیل تناسلی در زنان

آهنگ جدید حامیم به نام «این همه آدم چرا قلبمو باید به تو میدادم»

دائمی ترین روش چاق شدن صورت

همه چیز در مورد ربات جاروبرقی

آموزش پاکسازی پوست

اینورتر سه فاز iMASTER مدل C1-220-HF

بزرگترین ارائه دهنده خدمات خواب در تهران و ایران کدام است؟

آهنگ جدید حمید هیراد به نام «دوست دارم»

قیمت پرینترهای خانگی موجود

15 گام مهم برای افزایش امنیت خانه

روانشناسی وابستگی: شناخت و درمان

 

آرشيو مطالب

1403

1402

 
 
 

آمار

تعداد آنلاین : 6
بازدید امروز : 463
بازدید دیروز : 842
هفته گذشته : 4425
ماه گذشته : 4425
سال گذشته : 71951
بازدید کل : 248910
تعداد پست ها : 92
تعداد نظرات : 0

امکانات جانبی

RSS 2.0