تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مدرسه نیوز

مدرسه نیوز

خوب نیوز

 

 

آشنایی کامل با پیانو و انواع آن



پیانو معروف ترین ساز کیبورد است. صدای پیانو از کوبیدن سیم های فلزی در داخل جعبه چوبی تولید می شود. این چکش با فشار دادن کلیدها (صفحه کلید) حرکت می کند. سیم‌های پیانو به صفحه‌ای به نام «صوت‌بورد» متصل می‌شوند که به عنوان تقویت‌کننده صدا عمل می‌کند.

ساز صوتی در سال 1709 توسط بارتولومئو کریستوفری (1730-1655) از هارپسیکورد ساخته شد. این ساز بیشترین دامنه صدا را در میان سازهای معمولی دارد (حدود هفت اکتاو) و دارای جعبه صوتی بسیار بزرگی است که دارای سیم‌ها و چوب‌های زیادی است. با فشردن کلیدهایی که خارج از جعبه صدا و جلوی نوازنده قرار دارند، چکش های داخل جعبه صدا (که به آن کلیدها متصل هستند) حرکت می کنند و به سیم ها ضربه می زنند و صدا تولید می کنند.

پیانو به عنوان مادر سازها و کامل ترین ساز نیز شناخته می شود. دلیل انتساب این نام های مستعار به این ساز این است که پیانو قادر است طیف بسیار وسیعی از صداها را تولید کند در حالی که سایر آلات موسیقی اصیل تنها بخشی از این طیف صداها را تولید می کنند. پیانو در شکل کنونی آن معمولاً هفت اکتاو است و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود 20 تا 5000 هرتز است، در حالی که ویولن، در مقایسه، تنها می‌تواند کمتر از چهار اکتاو تولید کند و بهترین خوانندگان تنها می‌توانند کمتر از سه اکتاو صدا بنوازند.

برخلاف هارپسیکورد، پیانو متغیر است، به این معنی که شدت صدای تولید شده به فشار انگشتان نوازنده بر روی کلیدهای ساز بستگی دارد (زمانی که کلیدها را بیشتر و بیشتر فشار می دهیم. و صدا قوی تر می شود. بیشتر می شود. شما فشار دهید، هر چه صدا کمتر باشد) از این رو عنوان پیانو، که مخفف پیانو فورته (پیانو به معنای ضعیف و قوی) است.

انواع پیانو: viola-music.com

پیانو دیواری (ایستاده- عمودی)

نوع دوم پیانو، پیانوی دیواری است که در زبان های اروپایی به آن پیانو یا مینی پیانو می گویند. نام دیگر انگلیسی این ساز پیانوی ایستاده است. یک پیانو دیواری کوچکتر و ارزانتر از پیانو گرند است، بنابراین برای مصارف خانگی مناسب تر است. سیم ها به صورت عمودی قرار می گیرند و چکش از جلو به سیم ها برخورد می کند.

چرخیدن روی پیانو

پیانوهای ستون فقرات معمولاً انواع کوچک‌تر و ارزان‌تری از پیانوهای دیواری هستند. ارتفاع این پیانوها از حدود 90 سانتی متر شروع می شود و حداکثر تا 100 سانتی متر می رسد. جعبه صدای آنها کوچک است و سیستم انتقال قدرت آنها (اکشن) ساده ترین شکل است، بنابراین قیمت آنها اغلب معقول است و برای افرادی که نمی دانند در آینده بازی خواهند کرد بسیار مناسب هستند. فاصله کیبورد تا عریض ترین قسمت این پیانوها بسیار کم و حداکثر 20 سانتی متر است.

پیانو کنسول

پیانوهای کنسولی از ارتفاع حدود 100 سانتی متر شروع می شوند و به ارتفاع حدود 110 سانتی متر می رسند. ساختار آنها به گونه ای است که بدنه بسیار محکم و بادوامی دارند و معمولاً در آموزشگاه ها یا آموزشگاه های موسیقی و همچنین استودیوها برای تمرین و نه برای ضبط استفاده می شوند. انواع آمریکایی این پیانوها که تعداد کمی از آن ها در بازار ایران وجود دارد از زیبایی خاصی برخوردار بوده و روی ظاهر آن ها کار زیادی شده است.

اگر از همان ابتدا قصد خرید پیانویی را دارید که احتمالاً دیگر آن را عوض نمی کنید، حتما نوع کنسول را انتخاب کنید، زیرا قیمت بسیار مناسب و طول عمر بالایی دارند. بدنه این پیانوها به خصوص در قسمتی از کیبورد که نت در آن قرار می گیرد (Music Rest) و دیوارهای اطراف کیبورد بسیار شبیه به پیانو گرند (رویال) ساخته شده است. به تفاوت سطح بالای پیانو و صفحه کلید در پیانوهای Spint و Console توجه کنید.

پیانو دیجیتال

پیانوهای دیجیتال همانطور که از نامشان پیداست از فناوری دیجیتال برای تولید صدا استفاده می کنند و از این نظر با پیانوهای مکانیکی یا آکوستیک که از سیستم سیم و چکش استفاده می کنند کاملاً متفاوت هستند. صدای این نوع پیانو با مدل سازی صدای پیانوهای آکوستیک ایجاد می شود و به این الگوهای ساخته شده از تمامی نت های پیانو سمپل می گویند. این صداها با کمک بلندگوهای پیانو تقویت و پخش می شوند. اگرچه سیستم تولید صدای دیجیتال هنوز نتوانسته جایگزین سیستم های صوتی که از ارتعاش سیم و انتشار صدا در هوا استفاده می کنند، شود، اما با راحتی و سهولت شرایط امروزی، این نوع پیانو توانسته است. به. برای تثبیت جایگاه خود در بازار پر رقابت پیانو و جلب نظر بسیاری از کاربران پیانو.

پیانوی بزرگ

پیانوی بزرگ یا پیانوی بزرگ که در فارسی گاهی به آن پیانو رویال نیز گفته می شود. در این نوع سیم به صورت افقی قرار می گیرد و چکش از زیر به سیم ضربه می زند. این ساز صدایی دلنشین و دلنشین دارد و بیشتر در سالن های کنسرت و ارکسترهای بزرگ استفاده می شود.

البته در گذشته پیانوهای زیادی رواج داشت. مثلا پیانو کابینت، صرافی، میز، منشی، دو طبقه و انواع دیگر; اما امروزه دیگر رایج نیست و از پیانوهای پیچیده تری استفاده می شود. یک پیانو در مجموع 88 کلید دارد.

 




برچسب ها : ,
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 |
 


 

مطالب اخير

آهنگ جدید گرشا رضایی به نام «فریاد»

آشنایی کامل با پیانو و انواع آن

اتاق خواب برای یک نوجوان چیزی بیش از یک مکان برای خوابیدن است

هدایای خلاقانه و فانتزی برای حیوانات خانگی: چگونه به دوستان چهار پای خود لطف کنید؟

اسپری تاخیری چند ساعت موثر است؟

نقش تولید محتوا در رشد کانال ایتا

آهنگ گرشا رضایی به نام «منم مثل توبه تنهاشدن عادت ندارم»

پمپ کارواش چیست؟

نکات مهم در مورد پمپ برتولینی

برای افتتاح آرایشگاه زنانه چه شرایطی وجود دارد؟

علل زگیل تناسلی در زنان

آهنگ جدید حامیم به نام «این همه آدم چرا قلبمو باید به تو میدادم»

دائمی ترین روش چاق شدن صورت

همه چیز در مورد ربات جاروبرقی

آموزش پاکسازی پوست

اینورتر سه فاز iMASTER مدل C1-220-HF

بزرگترین ارائه دهنده خدمات خواب در تهران و ایران کدام است؟

آهنگ جدید حمید هیراد به نام «دوست دارم»

قیمت پرینترهای خانگی موجود

15 گام مهم برای افزایش امنیت خانه

 

آرشيو مطالب

1403

1402

 
 
 

آمار

تعداد آنلاین : 2
بازدید امروز : 376
بازدید دیروز : 747
هفته گذشته : 376
ماه گذشته : 4687
سال گذشته : 79277
بازدید کل : 256236
تعداد پست ها : 93
تعداد نظرات : 0

امکانات جانبی

RSS 2.0