تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مدرسه نیوز

مدرسه نیوز

خوب نیوز

 

 

راهنمای جاستین بیبر برای بازار تجریش

برج العرب - BIM , Revit Geeks هیاهوی خیابان امام خمینی تهران و میدان حسن آباد آنقدر زیاد است که کمتر کسی درب یک موزه نبش خیابان شیخ هادی را پیدا می کند. یکی از زیباترین قسمتهای بوستان ملت درب اصلی آن است که جنب خیابان ولیعصر قرار دارد. پارک آب و آتش کجا قرار دارد؟ اگر دوست دارید که با وسیله نقلیهای مثل اتوبوس به پارک آب و آتش برسید باید سوار اتوبوسهایی شوید که به سمت پایانه حقانی در حرکت هستند و از بزرگراه رسالت هم گذر میکنند. در ادامه چند نمونه از فودکورتهای پارک آب و آتش را به شما معرفی خواهیم کرد. این آب نمای منحصر بفرد تلفیقی از نورپردازی، موسیقی و رقص آب میباشد که میتواند نگاه بازدیدکنندگان را به خود جذب نماید. از همین رو انواع وسایل و امکانات برای استفاده افراد معلول در این پارک قرار داده شده اند تا بتوانند از آن ها بهره مند شوند و از گردش در پارک لذت ببرند. انواع وسایل ورزشی در کنار زمین مناسب برای والیبال، گل کوچیک، شطرنج، ورزش های زورخانه ای، زمین بسکتبال پارک طالقانی تهران و تنیس روی میز بسیار معروف هستند. از دیگر دیدنیهای بوستان ملت پایتخت میتوان به مجسمه های بسیار معروف آن اشاره نمود. اینجاست که جلوه ای از بهشت در این پارک نمایان می شود.

پارک آبشار یکی از پارک های کوهستانی تهران بوده که در ارتفاعات قرار داشته و به همین جهت از آب و هوایی بسیار دلنشین و مطلوب بهره می برد. سپنجا قصد دارد تا شما را با یکی از پارکهای شهر تهران به نام پارک آب و آتش آشنا کند؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مجموعه چندن سینما، رستوران، فروشگاه، پارکینگ و کافه کتاب وجود دارد و یکی از مکانهای محبوب علاقمندان به سینما به شمار میرود. چرا که رودخانه پر آب است و از طرف دیگر هوای تهران در فصل بهار بسیار تمیز و خنک میباشد. قدم زدن در هوای بارانی فصل پاییز و تماشای درختان رنگارنگ و خش خش برگها در زیر پا، خاطرات فراموش نشدنی از پارک ملت در تهران برای شما رقم می زند. در ادامه با معرفی بام تهران زیبا از سایت سفرنامه همراه باشید. باید بگوییم این به حال شما بستگی دارد، زیرا بام تهران مکانی بی نظیر و مفرح برای تمام روزهای هفته و فصول سال است. وقتی حرف از خوراکی زده می شود نمی توان به بلال های معروف و خوشمزه سمت شرق این پارک که در تمام فصول سال موجود است، اشاره نکرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که عموم بازدید کنندگان دربند، برای استفاده از این رستوران ها، کافه ها، و سفره خانه ها، مسیر های کوتاه و طولانی را طی می کنند تا حین اینکه در کنار رودخانه دربند و یا ارتفاعات کوه های این منطقه نشسته اند، به تماشای مناظر اطراف بپردازند و طعم غذایی لذیذ و خوشمزه را از این رستوران بچشند. مرکز خرید میلاد نور یکی از بزرگترین و مدرن ترین مراکز خرید غرب تهران است که در منطقه شهرک غرب واقع شده است. با بازدید از این موزه می توانید ماشین های جنگی، ادوات جنگی، تانک ها و با ابزار جنگی به طور کلی آشنا شوید و از نزدیک ببینید.

به جرات می توان گفت بیشترین مساحت پارک طالقانی تهران را فضای سبز به خود اختصاص داده است. محسن در کنار فعالیت های علمی خود به گردآوری آثار و اشیا تاریخی نیز می پرداخت. اتاق لیلا با رنگ سبز روشن و نورگیری مناسب حس و حال زیبایی را برای کودکان شما به وجود می آورد که می توانید با استفاده از ایده های جالب و طراحی های دیوارهای آن شامل پوستر و عکس برگردان های مختلف، اتاق کودکان خود را به طرز زیبایی طراحی کنید. پارک طالقانی، یکی از معروف ترین پارک های جنگلی در تهران است که پایتخت نشینان برای گشت و گذار چند ساعته به آن مراجعه می کنند. به همین دلیل است که این پارک، یکی از محتمل ترین گزینه های پایتخت نشینان برای سپری کردن چند ساعت در کنار خانواده مخصوصا در روزهای آخر هفته محسوب میشود و از جمله محبوب ترین پارک های تهران به حساب می آید. این بوستان در 12 فروردین سال 1392 در قسمت جنوبی پارک آب و آتش، به بهره برداری رسید و بزرگترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد شناخته میشود که برای آن کارکردهای بینالمللی و فرهنگی، در حوزه کشورهای اکو تعریف شده است و به همین علت بخشی از این بوستان اکو نام گرفت.

پارک آب و آتش یکی از بزرگترین و محبوب ترین پارک های پایتخت است که در مجموعه اراضی عباس آباد تهران و در قلب شهر جای گرفته است. قرار گرفتن در زیر این پرچم که از نظر مساحت اولین پرچم دنیا و از نظر ارتفاع سومین پرچم بلند دنیا است به انسان احساس غرور خاصی می دهد. برای تفریحات و بازیهایی مثل دوچرخهسواری و اسکیت مکانهایی مجزا در نظر گرفته شده و اجازه ندارید در محوطه پارک به این تفریحات بپردازید. طبیعتا در فصل بهار و تابستان، بهدلیل ییلاقیبودن این منطقه، هوا و شرایط برای کوهنوردان مساعدتر است و در زمان سرما، کار سختتر میشود و کوهنوردان حرفهایتری میطلبد. در فصل بهار درختان سر به فلک کشیده سبز شده و گل کاریهای چشم نواز و رنگارنگی در بخشهای مختلف پارک به چشم میخورند. در هر جای دنیا که باشید ابتدا باید خود را به تهران برسانید و از آنجا با دنبال کردن تابلوهای راهنما وارد بزرگراه حقانی شوید. ظروف چینی اهدائی ناپلئون بناپارت به دربار فتحعلی شاه قاجار، ظروف اهدائی نیکلای اول امپراطور روسیه، آثار و قطعات ساخته شده از سنگ مالاشیت اهدائی الکساندر سوم امپراطور روسیه، ظروف مرصع و ساعت های اهدائی ملکه ویکتوریا و تابلوهای میکروموزائیک اثر گالانت از شاخصترین آثار به نمایش درآمده در این تالار است. یکی از این پارکها، پارک آب و آتش تهران است که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی برای استراحت و تفریح کوتاه به این بوستان سرسبز سر میزنند. در بخش دیگری از پارک که کمی جلوتر از ورودی اصلی است، یک آبنمای پلهای زیبا قرار دارد؛ در اطراف این آب نما سردیسهایی از مشاهیر و بزرگان ایران زمین مانند فردوسی، شهریار، سعدی و … ورودی پارک ملت دارای مجسمههای هنری، گل کاریهای بینظیر، المانهای شهری، آب نما و … درههای اصلی رودخانهٔ دربند عبارتاند از دره اوسون، دره آبشار، دره امامزاده ابراهیم، دره کاک، آب شیردره و دره زون.

هر کسی که پا در این خانه می گذارد از زیبایی آن اظهار شگفت میکند. زیرا هر روز صبح تعداد زیادی از مردم با شور و شوق یا به صورت پیک نیک یا برای فعالیت های ورزشی راهی این پارک زیبا می شوند. در گوشه کنار یکی از بزرگترین پارکهای تهران، المانها و سازههای جالب و خاصی قرار دارند که باعث زیبایی بیشتر فضای این پارک شدهاند. از جمله این امکانات هستند. درست است که بوستان آب و آتش در هر زمان باز است اما برخی قسمتهای آن مثل پل طبیعت، آسمان نمای گنبد مینا ساعات کاری خاص خود را دارند و امکان دارد که این قسمتها بسته باشند؛ بنابراین بهتر است قبل از رفتن به این بوستان از ساعات کاری بخشهای آن هم سوال کنید. در بوستان نوروز فودکورتی به نام راه سبز وجود دارد که در آن میتوانید انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه را نوش جان کنید؛ اما این موضوع را در نظر داشته باشید که این فودکورت به اندازه دو فودکورت دیگر محیط جذاب و خاصی ندارد و علاوه بر آن تنوع غذایی زیادی مثل دو فودکورت قبل در آن نخواهید دید و برای انتخاب غذا و هر خوراکی دیگری محدودتر هستید. یکی از لحظات فراموش نشدنی در سفر و تفریح ما میتواند چشیدن غذاهای و خوراکیهای خوشمزه باشد.

موزه دفاع مقدس که در ابتدای این پارک قرار گرفته یکی از بزرگ ترین و اصلی ترین موزه های ایران می باشد. البته اگر بخواهید از قسمت جنوب پارک طالقانی وارد شوید، ایستگاه شهید همت هم مناسب است؛ یادتان باشد که از ایستگاه شهید همت تا مرکز پارک فاصله زیادی است و به نظر می رسد ایستگاه حقانی گزینه بهتری خواهد بود. به غیر از این سه مسجد دو تکیه هم در همین محدوده بازار سنتی تجریش وجود دارد؛ یکی تکیه بزرگ بازار تجریش و دیگری تکیه پایین تجریش. این تکیه سه ورودی برای آقایان، بانوان و پادشاه داشت. قبلاً در این تکیه مراسم تعزیه هم برگزار میشد؛ ولی در سالهای اخیر این مراسم برگزار نشده است. پارک آب و آتش نزدیکترین مکان به پارک طالقانی به حساب می آید و دقیقا کنار این پارک قرار دارد. در کنار دیدنی های پارک ملت امکانات مختلفی نیز برای ورزش و تفریح وجود دارد. دربند تهران، مکانی بسیار زیبا و دیدنی در دل کوه های البرز می باشد. می توان گفت وجود آلاچیق های چوبی و راحت، هم جلوه خاصی به پارک جنگلی طالقانی تهران بخشیده است و هم باعث ایجاد فضای مناسب برای استراحت و لذت بردن از طبیعت توسط افراد شده است. در کنار این ساختمان دیدنی اتاق صدف واقع شده که دیوارهاش پر از ستاره دریایی و صدف است. در اتاق صدف میتوانید کلکسیونی از انواع صدفهای منحصربهفرد که استاد مقدم جمعآوری کردهاند را ببینید. سپس از این مسیر خودتان را به بزرگراه شهید حقانی برسانید.

وقتی از مترو پیاده شدید باید خود را به خیابان علامه شهیدی برسانید که برای رسیدن به این خیابان میتوانید سوار تاکسی و یا اتوبوسهای مسیر شوید و یا اگر توانایی دارید پیاده تا پارک مسیر را طی کنید. این پل از روی اتوبان همت عبور می کند و محلی بی نظیر برای عکاسی به حساب می آید. همچنین آثار زیبای دیگری مثل یک درخت خشکیده که هنرمند با استفاده از کنده آن به چندین پرنده جان داده و صحنه زیبا و بی نظیری خلق کرده است. همچنین مسجد خرمشهر با معماری و گنبد فوق العاده زیبا در نزدیکی موزه دفاع مقدس در این پارک قرار دارد. بعد از اینکه به بام تهران رسیدید،نخستین چیزی که شما را به وجد خواهد آورد،چشم انداز فوق العاده برج میلاد و بویژه پایتخت است.بام تهران سینما5بعدی هم دارد و از خصوصیاتی مانند افکت ویژه،دود و افشانه آب و باد بهرهمند است. یکی از مهم ترین سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که امکانات و تفریحات پل طبیعت کدام هستند! 5- اشخاصی كه به منظور انجام فرایض و آیین های دینی در ساعت مقرر وارد مساجد و اماكن متبركه می شوند. علاوه بر پیاده روی در فضای پر از آرامش پارک، می توانید به انجام ورزش ها و بازی های مختلف هم در این پارک فکر کنید. شما می توانید ساعت ها از سکوت این محیط لذت ببرید و به دور از فضای پرسر و صدای شهر به آرامش برسید. این بخش در قسمت شمال غربی مجموعه قرار گرفته است و بازدید از آن رایگان می باشد. در هردو بخش توسط مربیان متخصص و حرفه ای، آموزش های ابتدایی و حرفه ای را به کلیه رده های سنی ارائه می شود . این شهربازی بزرگترین شهربازی سرپوشیده شرق تهران محسوب میشود که بیش از ۲۰۰ نوع بازی متنوع و پرهیجان برای ردههای سنی مختلف محلی برای سرگرمی خانوادهها و کودکان است.

چرا که گونه های متنوع از پوشش گیاهی و درختان در این پارک وجود دارند که در فصل پاییز به رنگ های مختلف در می آیند. یکی از مواردی که باعث شده پل طبیعت تهران تا این حد برای مردم جذابیت داشته باشد، مناظری است که میتوانید با قرار گرفتن روی پل تماشا کنید. شاید با خود فکر کنید که با رفتن به پارک آب و آتش، امکانات خوبی در اختیارتان قرار نمیگیرد؛ اما اینگونه نخواهد بود چون این پارک برعکس خیلی از پارکهای دیگر از امکانات رفاهی کامل و خوبی برخوردار است. در قسمتی از این پارک، پلکان طولانی را میبینید که از هر دو طرف به وسیله درختان سرسبز محاصره شده است. حیوانات خانگی را همراه خود به این پارک نیاورید چون ممنوع است. بنابراین اگر قصد دارید در کنار خانواده خود آخر هفته خوبی را سپری کنید، بهتر است سری به آن بزنید. اگر به این فودکورت رفتید اصلا نگران غذاهای آن نباشید، چون با کیفیتترین غذاها را در آنجا سرو خواهید کرد و ناراضی بیرون نخواهید رفت. این پارک جزء یکی از کاملترین و بزرگترین فضای سبز در شهر تهران است که میتوان از آن به عنوان یک مجموعه بزرگ یاد کرد؛ چون از چندین پارک تشکیل شده و از امکانات تفریحی خوبی هم برخوردار است. در این بوستان فانوس دریایی زیبایی وجود دارد که با دیدن آن به یاد سبک زندگی ساحلی میافتید که تا چند سال پیش امکان بالا رفتن از آن وجود داشت و افراد میتوانستند فضای پارک را از آن بالا دید بزنند و لذت ببرند. این کافه فضایی دلنشین و دوستداشتنی دارد.

پارک ملت تهران با فضایی بزرگ و دلنشین یکی از اصلیترین تفرجگاههای پایتخت به شمار میرود. از جمله امکانات رفاهی موجود در جاده دربند، رستورانها و غرفههایی است که انواع خدمات غذایی را به گردشگران و بازدیدکنندگان ارائه میدهند. امکانات رفاهی مختلفی نیز برای رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان در پارک ملت تهران فراهم شده است. گردشگران و بازدیدکنندگان میتوانند در این محیط چشمنواز یک وعده غذای دلچسب را نوش جان کنند. این فضای طوری طراحی شده که میز و صندلیها بر روی یک عرشه بزرگ قرار گرفتهاند و چادرهایی شبیه به بادبان هم در سقف نصب شدهاند. از آنجا که دربند در قدیم مرکز علوم غریبه و خفیه و دعانویسی بود عدهای از سادات بیاتی به این علم استاد بوده و کامرانمیرزا نایبالسلطنه، پسر سوم ناصرالدینشاه نیز سالی یکبار برای دعا گرفتن به دربند میرفت. در این قسمت یک سطح صاف بزرگ نیز برای استفاده از ماشینهای کنترلی، اسکوتر و اسکیت سواری ساخته شده است. وجود پارکها باعث میشود تا از آلایندگی سطح شهر کاسته شود و با اکسیژن بالا و سرسبزی که دارند فضای فرح بخش و دلچسبی را برای مردم پدید آوردهاند. اگر شما هم اهل تهران هستید یا به تهران سفر کرده اید، بهترین گزینه برای رهایی از شلوغی و آلودگی و ازدحام در سطح شهر، رفتن به پارک طالقانی تهران است. کافیست تصمیم بگیرید تا از یک برج مرتفع بپرید و منتظر باشید تا کیسه هوای نرمی که بر روی زمین قرار دارد، پذیرای شما باشد. حس هوای تازه و لمس شبنم روی برگ های رنگی درختان پاییزی پارک طالقانی، حس آرامش مطلق را به شما هدیه می دهد.

با چندین تنفس عمیق، شما می توانید اکسیژن تازه ای که درختان این پارک تولید می کنند استشمام کنید و برای یکبار هم که شده در شهر تهران، هوای پاک تنفس کنید. کافیست به سمت غرب پارک جنگلی طالقانی بروید تا این مسیر پرتردد را پیدا کنید. معماری بسیار زیبا و چشمنواز این کاخ باعث شده تا در طول سال نمایشگاههای بسیاری در این کاخ برگزار گردند. یکی از مجسمههایی که در این پارک قرار دارد، مجسمه سیاوش سوار بر اسب است که توسط عباس افتخاری (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) ایجاد شده و با یک متر و بیست سانتیمتر عرض، سه متر طول و ۴ متر ارتفاع در پارک آب و آتش قرار داده شده است. خانه و موزه مقدم ،در خیابان امام خمینی تهران ، بین خیابان شیخ هادی و خیابان ولیعصر واقع شده است که مربوط به اواخر دوره قاجار ، در فضایی به مساحت ۲۱۱۷ متر مربع شامل سه حیاط بیرونی ، اندرونی و سرایداری است. است که فضایی تماشایی را ایجاد نمودهاند. آمفی تئاتری که در پارک آب و آتش تهران قرار گرفته یک فضای باز و وسیع است که مراسمات مختلفی در آن برگزار میشود؛ این مراسمات شامل جشنها، تئاترهای خیابانی و اعیاد مذهبی هستند. در پارک آب و آتش تندیسها و مجسمههای بسیاری را خواهید دید که به جذابیت هر چه بیشتر پارک افزودهاند. جاهای دیدنی تهران ؛ معرفی ۶ مکانی که نمی شود از آنها گذشت!




برچسب ها : ,
سه شنبه 18 مهر 1402 |
 


 

مطالب اخير

آشنایی کامل با پیانو و انواع آن

اتاق خواب برای یک نوجوان چیزی بیش از یک مکان برای خوابیدن است

هدایای خلاقانه و فانتزی برای حیوانات خانگی: چگونه به دوستان چهار پای خود لطف کنید؟

اسپری تاخیری چند ساعت موثر است؟

نقش تولید محتوا در رشد کانال ایتا

آهنگ گرشا رضایی به نام «منم مثل توبه تنهاشدن عادت ندارم»

پمپ کارواش چیست؟

نکات مهم در مورد پمپ برتولینی

برای افتتاح آرایشگاه زنانه چه شرایطی وجود دارد؟

علل زگیل تناسلی در زنان

آهنگ جدید حامیم به نام «این همه آدم چرا قلبمو باید به تو میدادم»

دائمی ترین روش چاق شدن صورت

همه چیز در مورد ربات جاروبرقی

آموزش پاکسازی پوست

اینورتر سه فاز iMASTER مدل C1-220-HF

بزرگترین ارائه دهنده خدمات خواب در تهران و ایران کدام است؟

آهنگ جدید حمید هیراد به نام «دوست دارم»

قیمت پرینترهای خانگی موجود

15 گام مهم برای افزایش امنیت خانه

روانشناسی وابستگی: شناخت و درمان

 

آرشيو مطالب

1403

1402

 
 
 

آمار

تعداد آنلاین : 7
بازدید امروز : 465
بازدید دیروز : 842
هفته گذشته : 4427
ماه گذشته : 4427
سال گذشته : 71953
بازدید کل : 248912
تعداد پست ها : 92
تعداد نظرات : 0

امکانات جانبی

RSS 2.0