تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مدرسه نیوز

مدرسه نیوز

خوب نیوز

 

 

وسیله سریع برای حل یک مشکل با پارک ملی گلستان این است

در شهر رامسر نیز هتل ها و اقامتگاه های وجود دارند که در تمام روزهای سال پذیرای مهمانان می باشند. ناهارخوران منطقهاي تفريحي در حاشيه شهر گرگان است که سالانه مسافران بسياري را به سوي خود ميکشد. با سپنجا در هرکجای گیلان یا ایران هستید کافی است اسم شهر را جست و جو کنید تا تمامی اقامتگاه ها به شما نمایش داده شود. جنگل دالخانی 23 کیلومتر جلوتر در کنار جاده انتظار شما را می کشد. بهار بهترین زمان برای سفر به قلعه رودخان شگفتانگیز است.قلعه رودخان در تابستان: این قلعه در تابستان پذیرای گردشگران زیادی است که برای رهایی از گرمای تابستان به دل جنگل فومن میزنند و راه رسیدن به قلعه را در پیش میگیرند تا به اعماق تاریخ سفر کنند؛ هرچند که گرمای هوا به همراه رطوبت جنگل در این فصل ممکن است کمی آزاردهنده باشد.قلعه رودخان در پاییز: رودخان در پاییز جلوه و زیبایی مسحوره کنندهای دارد. بهترین زمان سفر به ماسوله چه زمانی است؟ ماسوله در فصل تابستان از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است، و به هیچ عنوان گرم نیست. اگر در اواخر تابستان از این خطه گذر کنید، خواهید دید که بیشتر مغازههای شهر و روستا، فندق تازه برای فروش گذاشتهاند. برخی از این برجها دارای دو طبقه هستند که سقف تعدادی از آنها چوبی است و درون آنها اجاق و دودکش وجود دارد که در سرمای زمستان به اسکان بهتر سربازان کمک میکرده است.مهمترین بنای قسمت غربی این قلعه شاهنشین است که در بالاترین بخش قلعه ساخته شده است و از لحاظ ساختار با دیگر قسمتها متفاوت است. ۲۱ نوع از این گیاهان چوبی و بقیهی آنها را انواع علفی تشکیل میدهند. گیاهانی از قبیل آویشن، کاسنی، بومادران، بارهنگ، باریجه، پیازک و گون نمونه ای از این گیاهان می باشند.

پل ورسک سوادکوه - به تور از دید من چون عقابی است سرخ گون با بال های گسترده که از آشیان خود محافظت می کند. روز گذشته بود که مسئولان محیط زیست اعلام کردند، سرشماری انجام شده در پارک ملی گلستان حکایت از افزایش ۱۵ درصدی جمعیت چارپایان در این زیستگاه به نسبت سال گذشته دارد. با عنایت به شواهد موجود، بنای قلعه رودخان از رویش گیاهان هرز و ریشه درختان خودرو، بیشترین صدمه را متحمل می شود؛ به همین منظور گیاه زدایی داخل قلعه و قطع درختانی که برج ها و دیوارها را در معرض خطر جدی قرار می دهند، طی چند مرحله انجام شده، ولیکن با توجه به وسعت زیاد قلعه رودخان و شرایط اقلیمی منطقه، این اقدام می باید کماکان ادامه داشته باشد. پله های اصلی در طی کاوش های باستان شناسی در امتداد دیوارها و برج ها از زیر خاک بیرون کشیده شده اند که تعداد آن ها به ٩٣٥ پله می رسد. بزرگترین تله کابین کشور، تله کابین رامسر می باشد که از ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی کشیده شده است. در کنار مسیر رویایی و درختان سر به فلک کشیده کنار آبشار، جاذبههای دیگری هم انتظار شما را میکشد. به همین دلیل شما هم از سمت شرق و هم از سمت غرب میتوانید خودتان را به این جنگل برسانید. آسمان آبی، رود و جنگل وحتی مارالها همگی باعث شدهاند تا اشتبین به روستای شگفت ایران مشهور شود. معماری مستحکم و وجود این شیب باعث شد که هیچ دشمنی در طول تاریخ نتواند این دژ بزرگ را فتح کند. این عامل و امکانات تفریحی اطراف این آبشار باعث شده تا هر ساله گردشگران بسیاری به این منطقه جذب شوند. یکی از این راه ها این است که با مسیر زندگی همسو و هم جهت شوید، به رامسر بروید و سپس در آنجا از کسانی که ویلا اجاره می دهند بخواهید تا یک جای مناسب برای شما پیدا کنند.

جاده جنت رودبار سرانجام به مقصد مورد نظر شما ختم می شود. جاده آبشار آپری هم عرض با جاده چالوس است، اما در پیرامون جاده و آبشار، محیطهای صاف و مناسب بسیار برای اتراق وجود دارد که هر گردشگری به راحتی میتواند گوشه دنجی برای خودش پیدا کند. آب و هوای این پارک جنگلی مطبوع و دلنشین است و همین ویژگی بر جذابیتهای گردشگری در این محیط افزوده است. روستای توشن گرگان : در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی گرگان شما را با یکی از مناطق بکر و دیدنی این شهر بنام روستای توشن که آشنا خواهیم کرد.یکی از دلایل اصلی تبدیل شدن این روستا به محل مورد علاقه گردشگران طبیعت فوق العاده زیبا، آب و هوای دلنشین و البته فاصله اندک این روستا با شهر است که گردشگران به سمت خود جذب میکند. اگر در فصل بارندگی به این مکان میروید، پانچو بارانی بههمراه داشته باشید تا در زیر باران خیس نشوید.- پول نقد با خود بههمراه داشته باشید چون ممکن است باجه ورودی قلعه کارت خوان نداشته باشد یا خراب باشد که پس از پیمودن این همه راه، ممانعت از ورود شما تجربه خوشایندی نیست! قدم گذاشتن در جایی که در گذشته محل اسکان سربازان دلاور ایرانی بوده بی شک بسیار دل انگیز است، اگر در برج و باروها و دروازه های این قلعه شاهد حضور سربازانی با لباس سلجوقی بودیم و شاهد اجرای مراسم نظامی آن دوره، بی شک خاطره بسیار بیاد ماندنی تری را برای مسافران به همراه می داشت، تجریه دیدن این مکان در دوفصل بهار و زمستان را به همه توصیه می کنم. بهعلاوه چشمه آبی که قبلا منبع اصلی تأمین آب قلعه بوده (که میگویند از ییلاق زردخونی آوردهاند) در گذشته در حیاط آن دیده میشده است که پس از زلزله سال ۱۳۶۹ گیلان خشک شد و بعدها مجددا توسط میراثفرهنگی این استان احیا شد.در انتهای شمال شرقی قلعه یک ساختمان دو طبقه بسیار زیبا وجود دارد و در ضلع جنوبی آن کوهی قرار دارد که غاری در آن دیده میشود و به گفته مردم محلی قبلا محل استقرار نگهبانان بوده است تا در صورت بروز حمله به قلعه علامت دهند.

فیلبند یکی از ییلاقات مازندران است که در ارتفاعات شمال شرقی استان مازندران قرار دارند. پل شاپور دارای دو دهانه میباشد که یکی با نام دهانه میانی بزرگ که در وسط پل قرار دارد و دیگری با نام دهانه کوچک فرعی که در اطراف دهانه بزرگ قرار دارند شناخته می شود. اين در شرايطي است كه همين مردم در كنار بناي باعظمتي زندگي مي كنند كه از تمدني كهن حكايت دارد و شرايط به وجود آمده از نظر گردشگري در منطقه مي تواند تحولي عظيم در بهبود وضعيت اقتصادي و اجتماعي مردم منطقه پديد آورد. در گویش مردم محلی این منطقه، به درخت بلوط «مازی» یا «مازو» و به گودال «چال» گفته می شود. ۱. لطفا هرچه زودتر اسامی افراد گروه، زمان ارائه و منطقه ای رو که می خواین ارئه بدین رو اعلام کنین. از دیگر اسامی این مکان می توان به قلعه هزارپله، حسامی، سکسار، سگسار، سگسال نیز اشاره کرد. ناگفته نماند که اگر می خواهید اقامتی مقرون به صرفه داشته باشید، در فصل زمستان اجاره خانههای محلی این روستا نسبت به فصول دیگر ارزانتر است. دومین قله بلند استان گیلان قله شاه معلم نام دارد، که در شمال غربی ماسوله واقع شده است. روستای فیلبند با ارتفاعی در حدود دو هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا، بلندترین روستای قسمت شرقی استان مازندران است و به همین دلیل بانام «بام شرقی مازندران» نیز شناخته میشود. این آبشار در منطقه جنگلی کنار جاده کوهستانی سیاهکل به دیلمان پس از شهر سیاهکل قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود 25 کیلومتر است. دامنه نوسانات بارندگی در پارک تغییراتی از ۱۵۰ میلیمتر تا ۸۰۰میلیمتر را نشان میدهد. معاون وزیر نیرو نوشت:دریاچه سد لار میتواند ۹۶۰ میلیون متر مکعب آب را برای شرب شهروندان تهرانی و کشاورزی مازندران ذخیره کند و به دلیل نزدیکی به کوه دماوند و دامنه پر از گلهای شقایق در اردیبهشت ماه و برف در زمستان به یکی از گردشگاههای اطراف تهران تبدیل شده است.

برای دسترسی به آبشار باید به «شهرستان شفت» رفت و مسیر جاده را بهسمت کوه ادامه داد و با گذر از روستاهای «سفید مزگی»، «سیاهمزگی»، «خرم» و «خرمکش»، بسمت پل آهنی رفت.در مسیر راه از روستای «شالما» در سفید مزگی تا «خرمکش» در دره سیاهمزگی، آبشارهای زیادی است؛ «آبشار وَزَن بن و آبشار لاس پشت در روستای لپوندان، آبشار خالی نسا در روستای مزگده، آبشار دره کش و سیاکش نرسیده به حاجی آباد و آبشار دودوزن در روستای خرمکش»، تنها برخی از آبشارهای معروف این منطقه است. برجهای دیدهبانی دورتادور قلعه وجود دارند که در پایین توپر و در بالا تو خالی هستند و اتاقهای هشت ضلعی آنها در بالا با طاقهای گنبدی پوشانده شدهاند. در این جنگل زندگی میکنند و میتوانید آنها را در منطقه تفریحی گیسوم ببینید؛ البته باید حواستان را حسابی جمع کنید تا از مواجهه با حیواناتی مثل پلنگ، گرگ یا خرس اجتناب کنید. در تابستان به خصوص در ارتفاعات حتما با گلههای گاو یا گوسفند مواجه خواهید شد اما در فصل سرما در درههای این منطقه احتمال اینکه با حیواناتی مثل خرس، شوکا، گرگ، خرگوش و گراز برخورد کنید زیاد است. با اینکه قلعه رودخان، مدت ها تخت سلطنت و مرکز حکمرانی حکام گیلانی بیه پس بوده، در متون تاریخی و جغرافیایی گیلان تا قبل از قرن دهم هجری نامی از قلعه رودخان به میان نیامده است. جای بسیار دیدنی است ولی بالا رفتن از هزار پله مخصوصا تو روزای بارونی به دلیل اینکه پله هاش سر میشه کار بسیار مشکلی است ولی به محض اینکه به بالا میرسین تمام سختی مسیر فراموش میشه و محو زیبایی منظره قلعه و طبیعت میشین. این ارتفاع نظیر بندسر، خمام شهر، خال دره، اُدیم، مازوکش و کمر سر می باشد. طرح گیسوم ویلاها وسوئیت های مجهز و تمیزی را با قیمت های مناسب به گردشگران ارائه می دهد.- افرادی که اهل کمپینگ هستند باید چادر مسافرتی به همراه داشته باشند و در فضایی مناسب کمپ خود را بر پا کنند.- می توانید از خانه های محلی استفاده کنید چرا که اهالی روستای گتگسر از جو توریستی منطقه گیسوم بهره می برند و خانه های خود را اجاره می دهند.

روستای زیبای ماسوله با جاذبههای طبیعی، معماری و تاریخی خود، به عنوان روستایی توریستی در ایران شناخته شده است. در مسیر جاده ماسوله به خلخال ییلاق زیبای آندره وجود دارد. خوراکی های ماسوله مثل لواشک و شیرینی های محلی به نام اردگ از جمله سوغاتی های خوردنی ماسوله به شمار میاد. روستای کنگ از جمله معروف ترین روستاهای پلکانی ایران به حساب میآید. سد لار و دریاچه لار، چشم انداز زیبای دماوند، آبشارها و رودها، کوه ها و ارتفاعات و مناظر دلکش و رویایی از جمله دیدنی های این دشت سرسبز هستند. در این کوه میتوانید شاهد سنگ سماور باشید که واقعا جالب و عجیب است. دشت بعدی که طرفدار زیادی دارد آزو است. در این ایستگاه چند رستوران، کافه، مغازه، سرویس بهداشتی و همچنین بامی برای تماشای شهر رامسر و جنگلهای اطراف از بالا وجود دارد. بسته به هزینهای که میخواهید بکنید و همچنین حال و هوایی که دارید، میتوانید از کمپ کردن تا ماندن در هتل را در دسترس داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که امکان رزرو خانههای روستایی و اقامتگاههای بومگردی در این منطقه وجود دارد. از آن جایی که معماری این روستا به شکل پلکانی طراحی شده، اختلاف ارتفاع از پایینترین نقطه روستا تا بالاترین نقطه آن حدود 120 متر است. مساحت قلعه رودخان بالغ بر ۵۰ هزار مترمربع و در ارتفاعي بيش از ۶۰۰ متر در بلندترين نقطه كوه واقع شده است.

از روستاي قلعه رودخان تا خود قلعه طبيعت بسيار زيبا و چشم اندازهاي زيادي وجود دارد كه توجه هر بيننده اي را به خود جلب مي كند. این برجها با توجه به ارتفاع و شکل هندسیشان، کاربردهای نجومی نیز داشتهاند.در ایران نزدیک به ۳۰ میل باقی مانده که قدیمیترین آنها، میل اژدها در غرب نورآباد ممسنی متعلق به دوره اشکانیان است. بام مازندران از گذشته یکی از مکانهای زیبای این استان محسوب میشد و با توجه به قرارگیری آن در ارتفاعات امکان دسترسی به آن سختتر بوده است. دژی است بر بالای كوهی در قسمت عليای رودخانهای به همين نام، بام آن سنگی است و طرفين ورودی دارای دو برج دفاعی مستحكم است و بر كتيبه سردر ورودی آن حک شده است كه اين قلعه برای نخستين بار در سال ۹۱۸ تا ۹۲۱ هجری قمری برای سلطان حسام الدين امير دباج بن امير علاءالدين اسحق تجديد بنا شده است. در ورودی یا دروازه قلعه رودخان، شمالی است و در دو طرف آن دو برج توپر بسیار عظیم ساخته شده است که در گذشته بر بالای آن کتیبه ای نصب شده بود، این کتیبه در حال حاضر در موزه رشت نگهداری می شود. آبانبار نیز در گودترین قسمت قرار دارد که در قدیم آب مورد نیاز قلعه تامین می شده است. این جاده دقیقاً در طولانیترین و گودترین دره این منطقه کوهستانی احداث شدهاست که از روستای تنگراه در غرب پارک ملی آغاز شده و تا روستای دشت مماس با حد جنوبی پارک به سمت بجنورد امتداد مییابد. در مسیر دوم راهتان به برج گنبد قابوس از بزرگراه امام رضا شروع آغاز میشود.

دیدنی های مسیر از همان ابتدای راه آغاز می شود و حدود یک ساعت و نیم پیاده روی با سرعت آرام نیاز دارد تا به انتهای این مسیر با شکوه برسید فقط لطفا از ریختن زباله در مسیر خودداری کنید. پارک جنگلی در حدود ۳۶کیلومتری شهر فومن و حدود ۵۵کیلومتری رشت واقع شده است. در مورد نام این آبشار نیز باید گفت که آق سو نامی ترکی است و بهمعنای آب سفید است.آدرس آبشار آق سو: این آبشار در مرز استان های گلستان و خراسان شمالی قرار دارد و در ۴۲ کیلومتری شهر گالیکش واقع است. این جاذبه دیدنی در نزدیکی روستای رودخان قرار دارد که از توابع فومن در استان گیلان می باشد. ارتفاع قلعه رودخان از سطح دریا ٦٥٥ تا ٧١٥ متر است. رفت و آمد با وسيله نقليه تا فاصله يك و نيم كيلومتري قلعه رودخان امكان دارد. قلعه رودخان قلعهای است تاریخی که در دل جنگلهای هیرکانی شمال مخفی شده. این پارک یکی از جاهای دیدنی تنکابن است که در فاصله ۱۲۰ متری از دریا قرار دارد. در پائین آبشار یک حوضچه کوچک وجود دارد که برای آبتنی بسیار مناسب است. در نزدیکی بازار نعلبندان که یکی از بازارهای قدیمی گرگان است، یک خانه زیبا و تماشایی به چشم میخورد. بازار نعلبندان و بازار روس ها با دو سبک متفاوت در دو شهر غربی و شرقی استان گلستان، از مراکز عمده اقتصادی به شمار می روند که در فاصله تقریبا ۱۰۰ کیلومتری از هم قرار دارند. کندلوس فقط به خاطر طبیعت زیبا و سرسبزش شهره عام و خاص نیست بلکه وجود موزه مردم شناسی و موزه گیاهان دارویی، آنرا از دیگر روستاها متمایز ساخته و به یکی از مکانهای دیدنی استان مازندران تبدیل کرده است.

یکی از دلایلی که این ساحل را به بهترین ساحل گیلان تبدیل کرده نیز وجود همین امکانات متنوع است. در گذشته نام این قلعه "دژ رودگان" به معنی دژی در کنار رود بود و این نام به مرور زمان به قلعه رودخان تبدیل شد. منبع عکس: خبرگزاری مهرچنانچه قصد سفر به قلعه رودخان را دارید و میخواهید شب را در این مکان رویایی سپری کنید میتوانید در سوئیتهای اجارهای که در پایین قلعه در اختیار مسافران و گردشگران قرار میدهند، اقامت داشته باشید.برپا کردن چادر و کمپ زدن هم روشی دیگر برای شب مانی در قلعه رودخان است که لذت و هیجان زیادی را به وجود خواهد آورد آن هم در مکانی تاریخی در قلب جنگلهای فومن. به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر گلستان، محمدرضا استیری اظهارداشت: بعد از ظهر امروز به دنبال دریافت گزارش حادثه غرق شدگی نوجوان ۱۶ ساله در آبشار لوه بلافاصله دو تیم امدادی از پایگاه مرحوم حاج امیر ابراهیمی (سه راهی گالیکش) و شعبه مرکزی به محل حادثه اعزام شد. اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سد لار در سال 1361 در استان مازندران و در فاصله 75 کیلومتری از تهران و 100 کیلومتری شهر آمل احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «امیر عبدوس» گفت: یکی دیگر از عاملان اصلی درگیری و شهادت محیطبان پارک ملی گلستان همچنان متواری است و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد. روستای میاندره در بخش مرکزی شهرستان کردکوی استان گلستان است که در چهار جهت روستا دارای دره های عمیقی است. منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: محسن احمدی)برای رسیدن به جهاننما میتوانید از سمت کردکوی در استان گلستان یا دامغان در استان سمنان راهی منطقه شوید.از سمت کردکوی:اگر از تهران عزم سفر به جهاننما را کردهاید، علاوه بر جاده هراز میتوانید از فیروزكوه به مقصد برسید؛ گرچه جاده هراز مسیر کوتاهتری دارد. قلعه رودخان یکی از جاهای دیدنی فومن در استان زیبا و سرسبز گیلان است. با اين حال قلعه رودخان در مقايسه با قلعه هاي ديگر سالم مانده است. ارگ در قسمت غربی در دو طبقه و از آجر ساخته شده و قراولخانهها در قسمت شرقی در دو طبقه با نورگیرها و روزنههای متعدد بر اطراف قلعه مسلط هستند.چون قلعه روی دو قله بنا شده به سه بخش شرقی، میانی و غربی تقسیم شده:بخش شرقی: این قسمت که با دروازهای از سایر قسمتها جدا میشود روی یک تپه ۶۷۰ متری قرار دارد و بیشتر بناهای آن جنبه نظامی دارد و شامل دروازه ورودی، زندان، در اضطراری و تعدادی واحد مسکونی و دو برج بزرگ است.بخش میانی: قسمت میانی در پایینترین سطح قلعه قرارگرفته دروازهی اصلی را در بردارد.بخش غربی: نهایتا قسمت غربی که روی شیب تند کوه بنا شده است شامل بخشهایی نظیر دروازهی ورودی، آبانبار، آبریزگاه، سردخانه، شاهنشین و تعدادی واحدهای مسکونی است. ماسولهی زیبا با معماری خاصی که دارد، همچون تابلوی نقاشی دیدنی بر فراز کوه جلوهگری میکند. و به تماشای آن همه خانه که به پهنه سبز کوه نشسته است ایستاد. گفته میشود قدمت این غذا به سال 1860میلادی باز میگردد که با بازگشت فردی به نام قاسم خان والی از سن پترزبورگ طبخ شده و تا به امروز طبخ آن ادامه داشته است.

یکی از غذاهای لذیذ ایرانی که در شمال ایران طبخ میشود و طرفداران بسیاری دارد. رنگ آمیزی خانهها و وجود گلدانهای شمعدانی زیبا در ایوانِ خانهها، زیبایی این روستا را دوچندان کرده، که نشان از هنرمند بودن مردمان این روستا است. وقتی به ورودی قلعه رسیدید زیبایی این قلعه شما رو مسحور میکنه. جالب است که مدنظر داشته باشید، ساختمان اصلی باغ و کنسولگری دقیقا در وسط باغ جای گرفته است و شما می توانید از آن دیدن کنید! این دشت زیبا و وسیع، در فصل بهار و اردیبهشت ماه مملو از گلهای زرد بابونه میشود و منظره ای فوق العاده را خلق میکند که گویی در بهشت هستید. مسیری که به این ییلاق منتهی میشود، یکی از جذابترین و دیدنیترین جادهها به شمار میرود، که آدمی را محو خود میکند. در دوران پناهندگی این دو حاکم در غار آهکی و ساروجی سوت شاه، مغولان رودخانه کوچکی که از جلوی غار عبور میکرد را مسدود کردند و این دو حاکم بر اثر تشنگی و گرسنگی، جان خود را از دست دادند اما جالب است بدانید فیروز شاه که همچنان زنده بود، به غار دیگری با نام غار دیو خانه رفت تا از طریق آن، وارد روستای سرچشک شده و فرار کند. پس شاید تا به اینجای کار تا حدودی از کاربرد و دلیل نامگذاری این غار مطلع شده باشید.

قطر دهانه ي این غار حدود ده متر بوده و آب سردی در کف آن جریان دارد که به رودخانه شیرآباد سرازیر میشود. براي رسيدن به قلعه رودخان بعد از عبور از شهر فومن و گذشتن از روستاهاي گشت، كردمحله، سياه كش، شمس تالان، گوران پس، هولس كام، سيدآباد و قلعه رودخان به روستاي حيدرآلات مي رسيم كه از اين روستا تا محل قلعه رودخان حدود ۵ كيلومتر فاصله است. قلعه رودخان با ٦/٢ هکتار مساحت، بزرگترین قلعه آجری ایران محسوب می شود. در 1354 ش، این ناحیه با وسعتی در حدود 500‘ 73 هکتار به سطح پارک ملی ارتقا یافت. جواهردشت به گیلکی جوردشت گفته می شود و در ارتفاع ۲۰۰۰ کیلومتری از دریا واقع شده است.مساحت این منطقه ۱۰۰ هکتار می باشد و آب و هوایی کوهستانی و مرطوب دارد. در سمت راست قلعه رودخان، رودخانه اي به همين نام قرار دارد كه از ارتفاعات سرچشمه گرفته و آب آن از جنوب به شمال در جريان است. قلعه رودخان، اين قلعه مهم تاريخي كه مدت ها مركز فرمانروايان گيلان بوده است، از بزرگترين و باعظمت ترين دژهاي نظامي گيلان و حتي ايران محسوب مي شود. این قلعه تاریخی در ٢٠ کیلومتری جنوب غربی فومن در نزدیکی روستای رودخان، بر فراز ارتفاعات جنگلی منطقه حیدرآلات و در میان انبوهی از درختان جنگلی قرار دارد. پارک جنگلی ماسوله با وجود جنگلهای پوشیده در درختان سرسبز و تنومند، از مناظر زیبای طبیعی گردشگری به شمار میآید. در مسیر تهران به مازندران، گردشگران با گذر 17 کیلومتر از میدان فیروزکوه وارد فرعی میشوید که در ادامهی آن به یکی از جاذبههای گردشگری طبیعی به نام «چشمه آب گدوک»، خواهید رسید. خطه سرسبز گیلان بیشمار دیدنی طبیعی در دل خود دا




برچسب ها : ,
پنجشنبه 13 مهر 1402 |
 


 

مطالب اخير

آشنایی کامل با پیانو و انواع آن

اتاق خواب برای یک نوجوان چیزی بیش از یک مکان برای خوابیدن است

هدایای خلاقانه و فانتزی برای حیوانات خانگی: چگونه به دوستان چهار پای خود لطف کنید؟

اسپری تاخیری چند ساعت موثر است؟

نقش تولید محتوا در رشد کانال ایتا

آهنگ گرشا رضایی به نام «منم مثل توبه تنهاشدن عادت ندارم»

پمپ کارواش چیست؟

نکات مهم در مورد پمپ برتولینی

برای افتتاح آرایشگاه زنانه چه شرایطی وجود دارد؟

علل زگیل تناسلی در زنان

آهنگ جدید حامیم به نام «این همه آدم چرا قلبمو باید به تو میدادم»

دائمی ترین روش چاق شدن صورت

همه چیز در مورد ربات جاروبرقی

آموزش پاکسازی پوست

اینورتر سه فاز iMASTER مدل C1-220-HF

بزرگترین ارائه دهنده خدمات خواب در تهران و ایران کدام است؟

آهنگ جدید حمید هیراد به نام «دوست دارم»

قیمت پرینترهای خانگی موجود

15 گام مهم برای افزایش امنیت خانه

روانشناسی وابستگی: شناخت و درمان

 

آرشيو مطالب

1403

1402

 
 
 

آمار

تعداد آنلاین : 0
بازدید امروز : 383
بازدید دیروز : 842
هفته گذشته : 4345
ماه گذشته : 4345
سال گذشته : 71871
بازدید کل : 248830
تعداد پست ها : 92
تعداد نظرات : 0

امکانات جانبی

RSS 2.0