تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مدرسه نیوز

مدرسه نیوز

خوب نیوز

 

 

درباره اجاق های توکار



فر توکار جدیدترین محصول موجود در بازار است، ظاهری شبیه به مایکروفر دارد، اما عملکرد آن با مایکروفرهای معمولی بسیار متفاوت است. اجاق های توکار در داخل دیوار و کابینت نصب می شوند که یکی از مزیت های اصلی استفاده از آنها این است که به اطراف نمی چسبند و دکور آشپزخانه را جذاب می کنند.

بسیاری از افراد به دلیل فضای محدود آشپزخانه و نمایش محیط بیشتر تمایل به استفاده از فر توکار دارند. این دستگاه به لطف طراحی جذاب خود، به راحتی با دکوراسیون اطراف ترکیب می شود. فرهای توکار با برنامه های متنوع این امکان را به شما می دهند که آشپزی لذیذ و خوبی داشته باشید به طوری که می بینیم در اکثر آشپزخانه های حرفه ای و مدرن از آن ها استفاده می شود.

امروزه فرهای توکار از نظر کارایی مدل های مختلفی دارند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه مقاله به شرح مدل های مختلف این محصول کاربردی می پردازیم:

فرهای برقی توکار

همانطور که از نام این فر توکار پیداست، برای پخت غذا از انرژی الکتریکی استفاده می کند. این مدل از فر دارای عناصر متعددی در قسمت های مختلف دستگاه تعبیه شده است که حرارت مورد نیاز برای پخت غذا را تولید می کند. یکی از مهمترین مزایای فر برقی توکار این است که دارای ترموستات است که از بالا رفتن بیش از حد دمای داخل دستگاه در هنگام پخت و پز جلوگیری می کند. مهمترین مزایای استفاده از فر توکار برقی عبارتند از:

برنامه های مختلفی برای پخت و پز وجود دارد

پخت و پز در زمان کمتر

وجود دکمه های لمسی روی دستگاه

توزیع یکنواخت حرارت در فر برای پخت و پز

اگر متوجه شدید که می توانید در مورد فر برقی صحبت کنید، میزان برق آن است که اگر دستگاه خریداری شده دارای کلاس انرژی A باشد، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

فر توکار گاز

گاز مهم ترین منبع تامین انرژی در این مدل آشپزخانه است که می توان گفت بسته به نوع برق معایب زیادی برای پخت و پز دارد. امروزه به دلیل تولید اندک اجاق گازها، یافتن این محصول در بازار بسیار نادر است و به راحتی امکان پذیر نیست. مهمترین مزایای استفاده از آن را می توان در بهترین مصرف گاز خلاصه کرد. از طرفی اجاق گازها برد محدودی دارند که عبارتند از:

اختلاف خیلی کم

عملکرد فرهای گازی در مقایسه با فرهای برقی بسیار پایین است

پخت غذاهای مختلف

محدودیت در تعداد برنامه های پخت و پز

از طرفی عیب اصلی فر گازی این است که در صورت استفاده از آن باید یک شیر گاز جداگانه در آشپزخانه تعبیه کنید که مشکلات زیادی در این زمینه ایجاد می کند.

فر توکار مدل های برقی و گازی

منبع تغذیه در این مدل فر از برق گاز و برق با راندمان بالاتر نسبت به مدل های نشان داده شده تامین می شود. توزیع حرارت مورد نیاز برای پخت و پز از بالا و پایین دستگاه است که غذا را خوشمزه تر می کند. یکی از ایرادات اصلی فرهای گازی و برقی نصب شیر گاز مجزا در آشپزخانه است. در مقایسه با اجاق های برقی، این دستگاه دومین دستگاه خرید مناسب است. اما اگر قصد خرید فر توکار برای آشپزخانه خود را دارید، ابتدا باید با مشخصات فنی هر مدل آشنا شوید تا بتوانید عاقلانه انتخاب کنید.

در مورد نکات مهم هنگام خرید فر توکار بیشتر بدانید:

در تهیه فرهای توکار باید موارد مهم را در نظر بگیرید و تمامی جوانب خرید بهترین مدل را در نظر بگیرید. در زیر به برخی از این موارد اشاره شده است:

اندازه فر توکار

بدون شک مهم ترین نکته ای که هنگام خرید فر یکپارچه به آن فکر می کنید مربوط به سایز آن ها است. بیشتر مدل های موجود در بازار دارای عرض های 60، 70، 90 و 120 سانتی متری هستند و بنابراین این اندازه ها باید متناسب با فضای مورد نظر در آشپزخانه شما باشد.
 

ظرفیت کوره های توکار

ظرفیت یا حجم کلی یک فر توکار چیزی است که متاسفانه بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند. بیشتر اجاق های توکار 25 تا 70 لیتر ظرفیت دارند و شما می توانید با در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده مدل مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

کنترل تنظیمات فر داخلی (دستی یا دیجیتال)

فرهای توکار بسته به طراحی و ساخت دارای کلیدهای کنترل آنالوگ یا دیجیتال هستند. البته بستگی به نیاز شما دارد، مدلی (لمسی یا غیر لمسی) که می خواهید برای کنترل تنظیمات فر استفاده کنید.

فر توکار کف

هرچه فر توکار بزرگتر باشد، لایه های بیشتری وجود دارد. این عامل به عادات آشپزی شما نیز بستگی دارد که کدام مدل می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

ویژگی های فر توکار

زمان در دسترس: سناپویان

برخی از فرهای توکار دارای تایمر با امکان نصب برنامه هستند. به عبارتی می توانید برنامه مورد نظر برای پخت غذاهای مختلف را روی دستگاه نصب کنید. این عملکرد باعث می شود که فر پس از مدت زمان مشخصی به طور خودکار خاموش شود.

یک قفل کودک داشته باشید:

فر با قفل مخصوص برای ایمنی کودک ساخته شده است. با استفاده از این مقاله می توانید خطری را که ممکن است فرزندتان هنگام استفاده از دستگاه با آن مواجه شود کاهش دهید.

داشتن جوجه گردان:

برخی از فرهای توکار موجود در بازار به گونه ای طراحی شده اند که می توانید غذاهای خاصی مانند: مرغ سوخاری، گوشت و ... را طبخ کنید. این کار با نوار تعبیه شده در فر به راحتی امکان پذیر است.

امکان جداسازی شیشه از درب فر:

اگر می خواهید فر را تمیز کنید، این ویژگی به کارتان می آید. اکثر فرهای توکار این قابلیت را دارند که شیشه درب را برای تمیز کردن جدا کنند.

ویژگی شستشوی اتوماتیک:

برخی از اجاق های توکار دارای قابلیت چربی زدایی خودکار هستند که فرآیند شستشوی دستگاه را تا حد زیادی تسهیل می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه را فشار دهید تا گرمای زیادی ایجاد شود تا چربی داخل فر آب شود. در نهایت می توانید داخل دستگاه را با دستمال مرطوب از آلودگی پاک کنید.

حالت های مختلف گرمایش اجاق توکار:

فرهای توکار روش های گرمایش متفاوتی دارند، دانستن هر یک از آنها می تواند به شما در پخت غذاهای مختلف کمک کند. حتما از فروشنده در مورد شرایط مختلف گرمایش اجاق های توکار سوال کنید.

سیستم گرمایش مداوم: این قسمت هوای گرم را به طور یکنواخت در سراسر غذا پخش می کند و بهتر می پزد. اکثر اجاق های توکار دارای یک فن در داخل هستند و توانایی پخش یکنواخت گرما را در سراسر دستگاه دارند.

عناصر بالا و پایین اجاق های توکار: توزیع گرما و هوای داغ برای پخت غذا در بالا و پایین یکنواخت است که در اجاق های معمولی بیشتر دیده می شود.

حالت گرمایش کم مصرف: این ویژگی هوای گرم را به طور یکنواخت در اطراف غذا پخش می کند و مصرف انرژی در بهترین حالت تنظیم می شود.

گریل با سطوح مختلف پوشش دهی (کامل یا کم): در این حالت حرارت دهی، کل سطح زیر المنت فر یا قسمت مرکزی آن برای گریل شدن غذاهای مختلف گرم می شود.

تنظیمات مربوط به پخت پیتزا : فر تعبیه شده قابلیت چرخش حرارت برای پخت غذاهایی مانند پیتزا را دارد.

حرارت دادن از پایین: این روش حرارت دادن فقط غذا را در بین ماری از کف فر می پزد. لوازم جانبی فرتوکار بوش

تنظیمات مربوط به گرم نگه داشتن، پیش گرم کردن و یخ زدایی: اکثر اجاق های داخلی دارای تنظیمات مختلفی مانند: گرم نگه داشتن غذا، گرم کردن پخت و همچنین یخ زدایی آهسته مواد غذایی منجمد هستند.

 




برچسب ها : ,
شنبه 25 شهريور 1402 |
 


 

مطالب اخير

آشنایی کامل با پیانو و انواع آن

اتاق خواب برای یک نوجوان چیزی بیش از یک مکان برای خوابیدن است

هدایای خلاقانه و فانتزی برای حیوانات خانگی: چگونه به دوستان چهار پای خود لطف کنید؟

اسپری تاخیری چند ساعت موثر است؟

نقش تولید محتوا در رشد کانال ایتا

آهنگ گرشا رضایی به نام «منم مثل توبه تنهاشدن عادت ندارم»

پمپ کارواش چیست؟

نکات مهم در مورد پمپ برتولینی

برای افتتاح آرایشگاه زنانه چه شرایطی وجود دارد؟

علل زگیل تناسلی در زنان

آهنگ جدید حامیم به نام «این همه آدم چرا قلبمو باید به تو میدادم»

دائمی ترین روش چاق شدن صورت

همه چیز در مورد ربات جاروبرقی

آموزش پاکسازی پوست

اینورتر سه فاز iMASTER مدل C1-220-HF

بزرگترین ارائه دهنده خدمات خواب در تهران و ایران کدام است؟

آهنگ جدید حمید هیراد به نام «دوست دارم»

قیمت پرینترهای خانگی موجود

15 گام مهم برای افزایش امنیت خانه

روانشناسی وابستگی: شناخت و درمان

 

آرشيو مطالب

1403

1402

 
 
 

آمار

تعداد آنلاین : 0
بازدید امروز : 403
بازدید دیروز : 842
هفته گذشته : 4365
ماه گذشته : 4365
سال گذشته : 71891
بازدید کل : 248850
تعداد پست ها : 92
تعداد نظرات : 0

امکانات جانبی

RSS 2.0