تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
مدرسه نیوز

مدرسه نیوز

خوب نیوز

 

 

لمینت دندان خرگوش چیست؟

 


در رابطه با این نوع درمان گاهی با موضوعی به نام لمینت دندان خرگوش مواجه می شویم. در واقع این نوع لمینت برای درمان دندان خرگوش در نظر گرفته شده است. حال اگر می خواهید بدانید دندان خرگوش چیست، باید گفت: زمانی که فک پایین در جای خود قرار می گیرد، اما فک بالا در مقابل موقعیت خود قرار می گیرد و دندان های جلویی فک بالا نیز قرار می گیرند. بزرگتر از حد طبیعی هستند، به این دندان خرگوش می گویند. در واقع به دلیل این مشکل دندان ها زیبایی خود را از دست می دهند و اعتماد به نفس فرد نیز کاهش می یابد. بنابراین استفاده از لمینت دندان خرگوش برای درمان این مشکل ضروری است.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که با استفاده از لمینت دندان خرگوش، در ابتدای کار، دندان ها باید توسط دندانپزشک معاینه شوند تا شدت دندان های خرگوش در آنها مشخص شود. زیرا گاهی ممکن است به دلیل جدی بودن این مشکل، لمینت روش درمانی مناسبی نباشد و پزشک مجبور به استفاده از روش های درمانی دیگری باشد. از دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت می توان برای درمان دندان خرگوش استفاده کرد.

مراحل لمینیت دندان خرگوش

در مرحله اول، دندانپزشک تصویری از دندان ها و ساختار فک شما تهیه می کند تا روش درمانی مناسب را بیابد. همانطور که می دانید لمینت ها پوسته هایی هستند که از نظر رنگ و شکل بسیار شبیه به دندان های طبیعی هستند. برای گذاشتن ونیر لمینت روی دندان، دندانپزشک آنها را به شکل دندان شما می سازد و با توجه به این اندازه ها، روکش های سفارشی برای شما ساخته می شود. در مرحله بعدی دندانپزشک به دندان های شما شکل می دهد تا فضای لازم برای قرار دادن تاج روی دندان ها ایجاد شود.

تا زمانی که یک بریس دائمی برای دندان خرگوش عفونی آماده شود، دندانپزشک از یک نوع بریس موقت روی دندان استفاده می کند. این به دندانپزشک اجازه می دهد تا بررسی کند که آیا روکش به دندان شما می خورد یا نه و در صورت وجود مشکل، می توان تاج دائمی را ترمیم کرد. برای اینکه راهبان از سلامت دندانی برخوردار باشند، لازم است دندان ها را به خوبی مسواک بزنید تا سطح تماس بین دندان ها و روکش افزایش یابد. در مرحله بعدی کشیدن دندان خرگوش از نور لیزر برای تصحیح اعصاب روی دندان استفاده می کنند و بدین ترتیب فرآیند کشیدن دندان خرگوش به پایان می رسد.
 

لمینت دندان Iyini i-rabbit؟

با توجه به این نوع درمان، گاهی اوقات با لمینت دندان به اصطلاح خرگوش مواجه می شویم. در واقع این نوع لمینت برای درمان دندان خرگوش طراحی شده است. حال اگر می خواهید بدانید دندان خرگوش چیست، زمانی است که فک پایین در موقعیت خود قرار دارد، اما فک بالا در جای خود قرار ندارد و دندان های جلویی فک بالا بزرگتر از حد طبیعی است. ، به آن دندان خرگوش می گویند. در واقع این مشکل از زیبایی دندان ها می کاهد و اعتماد به نفس فرد را پایین می آورد. بنابراین برای رفع این مشکل باید از لمینت دندان خرگوش استفاده کرد.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که در هنگام استفاده از لمینت دندان خرگوش، دندان باید در ابتدای کار توسط دندانپزشک معاینه شود تا شدت دندان خرگوش مشخص شود. زیرا گاهی به دلیل شدت این مشکل ممکن است لمینت روش درمانی مناسبی نباشد و پزشک مجبور شود از روش های درمانی دیگری استفاده کند. برای درمان دندان خرگوش می توان از دو روش لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت استفاده کرد.

مراحل شکستن دندان خرگوش

در مرحله اول، دندانپزشک یک اسکن از دندان ها و ساختار فک شما تهیه می کند تا بتواند آنها را معاینه کند و برنامه درمانی مناسب را بیابد. همانطور که می دانید لمینت پوسته ای است که از نظر رنگ و شکل بسیار شبیه به دندان های طبیعی است. برای قرار دادن پوسته های لمینت روی دندان ها، دندانپزشک آن ها را به شکل دندان های شما می سازد و با توجه به این اندازه، روکش سفارشی را برای شما آماده می کند. در مرحله بعدی دندانپزشک به دندان شما شکل می دهد تا فضای لازم برای قرار گرفتن روکش روی دندان ایجاد شود.

تا زمانی که یک تکیه گاه دائمی برای دندان عفونی خرگوش آماده شود، دندانپزشک از یک نوع تکیه گاه موقت روی دندان استفاده می کند. این به دندانپزشک اجازه می دهد تا بررسی کند که آیا روکش به دندان شما می خورد یا نه و در صورت وجود مشکل، می توان تاج دائمی را برطرف کرد. برای حفظ سلامت راهبان، مسواک زدن صحیح دندان ها برای افزایش پیوند بین دندان ها و روکش ضروری است. در نسل بعدی کشیدن دندان خرگوش از نور لیزر برای صاف کردن اعصاب و دندان استفاده می کنند و به این ترتیب فرآیند کشیدن دندان خرگوش به پایان می رسد.

روش های لمینت دندان

تهیه لمینت دندان معمولاً نیازمند سه بار مراجعه به مطب دندانپزشکی است. اولین بازدید جهت مشاوره و دو ویزیت دیگر جهت تهیه و اجرای لمینت می باشد.

اولین قدم برای لمینت دندان مشاوره است

در طول جلسه مشاوره ابتدا اهداف مورد نظر خود را با دندانپزشک در میان بگذارید. با در نظر گرفتن این اهداف، دندانپزشک دندان های شما را معاینه می کند تا مطمئن شود لمینت برای شما مناسب است. او همچنین می‌تواند برای معاینه دقیق‌تر از دندان‌ها اشعه ایکس بگیرد یا نمونه‌ای از تصاویر زیبایی تهیه کند تا به شما نشان دهد بعد از لمینت چه شکلی خواهید شد.

قسمت دوم مراحل لمینت دندان آماده سازی است

مینای دندان در واقع جایگزین مینای دندان می شود. به همین دلیل ابتدا باید مقدار کمی از مینای سطح دندان برداشته شود تا فضای کافی برای قرار گرفتن لمینت روی دندان ایجاد شود. میزان مینای تراشیده شده در اکثر موارد بین ده تا یک سوم میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت لایه لمینت است. ممکن است بیهوش شود یا نباشد. پس از برداشتن مینای دندان، دندانپزشک قالب یا مدلی از دندان شما می‌سازد و آن را به لابراتوار دندانپزشکی می‌فرستد تا آن را به قطعات مورد نظر شما برش دهد. معمولاً 2-4 هفته طول می کشد تا از آزمایشگاه برگردید. در این بین از یک ونتیلاتور موقت برای تمیز کردن دندان ها استفاده می شود.

سومین حوزه مراقبت از دندان، باندینگ است.

مرحله آخر قرار دادن لمینت روی دندان است. قبل از اینکه لمینت به طور دائم با سیمان مخصوص چسبانده شود، دندانپزشک آن را روی دندان قرار می دهد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم، به صورت دوره ای برداشته و برش داده می شود. رنگ پوشش را می توان با توجه به سایه سیمان استفاده شده تنظیم کرد. سپس دندان های شما را تمیز، صاف و زبر می کند تا یک پیوند قوی ایجاد کند.

پس از آن، سیمان مخصوصی را که معمولاً لایه نازکی از نور است، روی روکش می‌کشد و آن را روی دندان قرار می‌دهد. هنگامی که فلز وجود دارد، نور خاصی را برای استفاده از مواد شیمیایی موجود در سیمان می تاباند که سخت شدن را تسریع می کند. در نهایت، سیمان اضافی برداشته می شود، دندان ها معاینه می شوند و هرگونه تنظیماتی انجام می شود. دندانپزشک شما احتمالاً طی دو هفته آینده یک ویزیت بعدی را برنامه ریزی خواهد کرد.
 

مراحل لمینت دندان

آماده سازی دیواره دهان معمولاً شامل 3 بازدید از مطب دندانپزشک است. اولین بار برای مشاوره و دو بار دیگر برای تهیه لمینت.

اولین قدم در مراحل لمینت دندان مشاوره است

در طول مشاوره، ابتدا اهداف مورد نظر خود را با دندانپزشک در میان می گذارید. با در نظر گرفتن این اهداف، دندانپزشک دندان ها را معاینه می کند تا مطمئن شود که لمینت برای شما مناسب است. می توانید برای معاینه بیشتر از دندان رادیوگرافی بگیرید یا با گرفتن نمونه تصویربرداری زیبایی، نحوه مراقبت از لمینت را به شما نشان دهد.

مرحله دوم مرحله خمیردندان، آماده سازی

لمینت دندان در واقع با بخشی از مینای دندان جایگزین می شود. به همین دلیل لازم است ابتدا مقدار کمی مینا از سطح دندان جدا شود تا فضای مناسبی برای قرار دادن لمینت روی دندان ایجاد شود. مقدار مینای تراشیده شده معمولاً بین سه دهم تا یک میلی متر است که تقریباً برابر با ضخامت پوشش لمینت است. این کار را می توان با یا بدون بیهوشی انجام داد. پس از تراشیدن مینای دندان، دندانپزشک یک مدل یا قالب از دندان شما می‌سازد و آن را به آزمایشگاه دندانپزشکی می‌فرستد تا لمینت سفارشی شما را بسازد. معمولاً 2 تا 4 هفته طول می کشد تا ونیرهای لمینت از آزمایشگاه برگردند. در این فاصله از روکش های موقت برای پوشاندن دندان ها استفاده می شود.

مرحله سوم مسواک زدن است.

آخرین مرحله استفاده از لمینت روی دندان است. قبل از چسباندن نهایی لمینت با سیمان مخصوص، دندانپزشک آن را روی دندان قرار می دهد تا تناسب و رنگ آن را بررسی کند. در صورت لزوم، برای رسیدن به تناسب مورد نظر، مرتباً برداشته و کوتاه می شود. رنگ پوشش را می توان با سایه سیمان استفاده شده تنظیم کرد. سپس سطح دندان شما را تمیز، جلا می دهد و به آرامی زبر می کند تا پیوند قوی تری ایجاد کند.

سپس سیمان مخصوصی را روی روکش که معمولاً رزین حساس به نور است می‌مالد و آن را روی دندان شما قرار می‌دهد. هنگامی که روکش در جای خود قرار می گیرد، نور خاصی به آن تابیده می شود که باعث فعال شدن مواد شیمیایی موجود در سیمان و تسریع گیرش آن می شود. در نهایت سیمان اضافی را برداشته، ترتیب دندان ها را بررسی کرده و تنظیمات لازم را انجام می دهیم. دندانپزشک شما احتمالاً از شما می خواهد که در دو هفته آینده برای یک قرار ملاقات مراجعه کنید.


 

مقاله کامل: https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/




برچسب ها : ,
جمعه 6 مرداد 1402 |
 


 

مطالب اخير

آشنایی کامل با پیانو و انواع آن

اتاق خواب برای یک نوجوان چیزی بیش از یک مکان برای خوابیدن است

هدایای خلاقانه و فانتزی برای حیوانات خانگی: چگونه به دوستان چهار پای خود لطف کنید؟

اسپری تاخیری چند ساعت موثر است؟

نقش تولید محتوا در رشد کانال ایتا

آهنگ گرشا رضایی به نام «منم مثل توبه تنهاشدن عادت ندارم»

پمپ کارواش چیست؟

نکات مهم در مورد پمپ برتولینی

برای افتتاح آرایشگاه زنانه چه شرایطی وجود دارد؟

علل زگیل تناسلی در زنان

آهنگ جدید حامیم به نام «این همه آدم چرا قلبمو باید به تو میدادم»

دائمی ترین روش چاق شدن صورت

همه چیز در مورد ربات جاروبرقی

آموزش پاکسازی پوست

اینورتر سه فاز iMASTER مدل C1-220-HF

بزرگترین ارائه دهنده خدمات خواب در تهران و ایران کدام است؟

آهنگ جدید حمید هیراد به نام «دوست دارم»

قیمت پرینترهای خانگی موجود

15 گام مهم برای افزایش امنیت خانه

روانشناسی وابستگی: شناخت و درمان

 

آرشيو مطالب

1403

1402

 
 
 

آمار

تعداد آنلاین : 3
بازدید امروز : 488
بازدید دیروز : 842
هفته گذشته : 4450
ماه گذشته : 4450
سال گذشته : 71976
بازدید کل : 248935
تعداد پست ها : 92
تعداد نظرات : 0

امکانات جانبی

RSS 2.0